niedziela, 6 stycznia 2013

Ciasto jaglano-marchewkowe

-Ugotowałaś już kaszę jaglaną Tiji? - dzwoni do mnie ciotka.
-Nie, zbieram się w sobie, ale mam już kupioną.

Minęło już sporo czasu od tych nakazujących telefonów.
Teraz ja dzwonię do tej ciotki i się pytam czy jadła kaszę jaglaną.

Kasza jaglana polecana jest szczególnie w okresie jesienno-zimowym ze względu na właściwości odśluzowujące organizm (regularnie jedzona). Pomaga przy katarze.

Niżej przepis, który sobie sama wymyśliłam, spisałam na świstku papieru a później gdzieś zapodziałam... ale w końcu znalazłam.




Ciasto jaglano-marchewkowe


4 jajka
125g cukru trzcinowego
150 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
125ml oleju rzepakowego
280 g (ok. 2 szklanki) kaszy jaglanej ugotowanej na sypko*
2 szklanki marchewki startej na drobnych oczkach
80g drobno posiekanych orzechów włoskich
1 szklanka kefiru
1 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej.

*kaszę jaglaną gotuję hurtowo więc nie wiem ile to jest kaszy przed ugotowaniem.
Szklanka = 250 ml.

Jajka ubić z cukrem, dodać olej, potem mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, cynamonem i gałką muszkatołową. Dodać marchewkę wymieszaną z kaszą i orzechami. Na koniec dodać kefir.

Blaszkę (u mnie 24cmx33cm) wysmarować tłuszczem i posypać mąką lub wyłożyć papierem. Piekłam 50 minut w temperaturze 180ºC z termoobiegiem.

Ciasto jest mokre i nie kruszy się.

UWAGA! Produkt testowany na dzieciach. Grupa badawcza- sztuk 2.
Test pozytywny.
Dodam, że Zmęczony Tatuś również się nim zajadał.


4 komentarze:

  1. mmm wygląda smakowicie!
    sposób na gotowanie kaszy jaglanej w mikrofali- 1 porcję kaszy + 2 porcje wody nastawić na 15 min na 350W =)
    J

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciesze sie, ze gotujesz kasze "hurtowo"! ... i juz nie moge doczekać się ciasta...

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis smakowity, a zdjęcie fantastyczne.Jak młodsza sztuka testowała ciasto? Zapraszam do mnie na herbatkę, moje dwie (2) sztuki i ja chętnie również potestujemy. Pozdrawiam. Starsza S.

    OdpowiedzUsuń
  4. Młodsza testowała pośrednio.:) Testował jeszcze chłopczyk lat 1,5.
    Tak na marginesie z dodatkiem startej skórki z połówki pomarańczy jeszcze lepsze.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Prawa autorskie

Zdjęcia i teksty, o ile nie zaznaczyłam, że jest inaczej, są mojego autorstwa i podlegają prawu autorskiemu. Zanim skopiujesz - zapytaj.