poniedziałek, 15 lipca 2013

Kurde mola gdzie dzieci uczą się przekleństw ?


Zawsze uważałam, że tłumaczenie rodziców, że dziecko nauczyło się kląć poza domem jest, co tu dużo mówić marną wymówką.
Przecież te małe latające szkraby, które a to nie wymawiają literki "k" mówiąc coś w stylu "tocham totta"*, gestykulując jak rodzice, grożąc tak samo palcem uczą się wszystkiego w domu.
Tak myślałam, do czasu, kiedy to Tija zaczęła w niektórych sytuacjach mówić "kurde mola".(nie mol tylko mola)
Z przedszkolem miała styczność, ale to trzy spotkania po pół godziny co by się oswoić z nim. I do tego tyle zabawek, że każde sobie coś wybrało i mało co go obchodziło inne dziecko.
Przed blokiem - starsze koleżanki, ale raczej nie używają słów "kurde mol".
Kontaktów z innymi dziećmi brak, bo na trawnikach rządzą "kurde mola psie kupy" (to już zacytowana Tija). Więc dzieci po trawnikach nie biegają.
Tak więc pozostaje dom. Okazuje się, że nikt, a to nikt, tak nie mówi.
Jednak gdzieś na ulicy musiała to złapać, a może w Smerfach. Może u Dziadków? ;)

Po pewnym czasie zły nauczyciel się znajduje. Zmęczony Tatuś nie raz strofuje "Kurde mol, znowu porysowałaś po ścianie".


Trzeba coś z tym zrobić.
-Tija nie mówi się kurde mola tylko kurza łapa.
-Kurza łapa? - pyta z niedowierzaniem Tija.
-Tak. Kurza łapa.


Mija parę minut i słyszę kurde łapa.






*kocham kotka

3 komentarze:

  1. Przepraszam, wiem, że nie powinno się śmiać z cudzego nieszczęścia, ale .. HAHAHAHAHA! :)
    Ciekawe co ja usłyszę jutro, hmm..
    Na pocieszenie: na półtora tygodnia przed chrzcinami młodszej (impreza w domu), starsza skuła mi tynk z połowy ściany w przedpokoju.

    OdpowiedzUsuń
  2. O rety, czym to zrobiła? Młoteczkiem z zestawu "młodego lekarza"? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. niee, szpikulcem do lodu.. śmieszniejsze jest czym to łatałam - cekol w domu miałam, ale szpachelki już nie - plastikową szpatułką do depilacji kremem. No co, mąż pracuje na drugim końcu Polski (po skosie), więc musiałam sobie jakoś poradzić sama :P

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Prawa autorskie

Zdjęcia i teksty, o ile nie zaznaczyłam, że jest inaczej, są mojego autorstwa i podlegają prawu autorskiemu. Zanim skopiujesz - zapytaj.